Sayfa 1/4 1234 SonSon
32 sonuçtan 1 ile 10 arası

Konu: Başka forumda yazdığım bir yazı

1. #1
    __BALIKCI FORuM__ kenane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    2.419
    352

Standart Başka forumda yazdığım bir yazı

Aşağıda başka bir forumda davet üzeri yazdığım bir yazı var. gelen cevapları saygıda kusur etmeyeyim diye yayınlamayacağım.

------------------------------------------------------------------

Merhaba,

Değerli balık dostları,

Ben başka bir forumda admin yardımcısıyım. Bu forum profesyonel olarak hayatını balıkçılıktan ve su ürünlerinden kazananların toplandığı bir forum. Forumumuzda 250'ye yakın aktif gerçek deniz balıkçısı var. Bunlardan bazıları kooperatif, bazıları ise sürkoop yöneticisi. Son zamanlarda Tarım ve Köy işleri bakanlığından da bazı üyelerimiz oldu.

Dediklerinizi okudum. Son derece haklısınız. Bu gidişle denizlerde avlanacak balık kalmayacağından sorun da kalmayacak.

Nelere karşıyız:

- Trol ; Marmara'da tümü ile Karadeniz ve diğer denizlerde ise 3 milden yakında olana.

- Kirlilik ; Hem evsel hem de sanayi atık suyun denizlerimize desarjına. Yabancı ülkelerin özellikle Doğu Avrupa ve Karadeniz ülkelerinin bizden kat be kat daha fazla atık pompalamasına.

- Nesli Tükenmekte Avcılığı ; Başta orkinos, uskumru, kalkan, orfoz, hani gibi daha birçok balığın avlanmasına.

- Büyük Balıkbulucu Radarlara ; Millerce öteden balığın değil yaşamak kaçacak delik bırakmayan kilowat düzeyindeki tüm balıkbuluculara.

- Aşırı büyük balıkçı gemilerine ; Denizlerimizin kaldıramayacağından daha büyük gemiler halen yapılakta hatta Hollanda'dan daha büyükleri satın alınmakta.

- Misina Ağlara ; Yine balığın zayiatına ve katliam gibi avcılığına.

- Işıkla projektörle avcılığa; Gece vakti yapılan bu tür ışıklı avcılık cinayettir.

- Gırgırcılara ; Dur durak balığa rahat üreme hatta boylanma fırsatı vermeyen gırgırcı balıkçıya.

- DTO'ya. Son günlerde balıkçı kooperatiflerini, birlik ve sürkopu devre dışı bırakma ve bypas çabalarıyla liman ve barınakları devletleştirme çabalarına. Ayrıca İstanbul balık halini özelleştirme bahanesiye bir takım tefeci tayfasına peşkeş hazırlığında olanlara. Düşünün ayın 16'sında yani bugün özelleştirme hakkında toplantı var ve asıl konu muhattabı olan balıkçılar veya onlara bağlı herhangi bir kuruma haber bile verilmemiştir.

Parası olan deniz ağaları son balıkların da peşine düşmüştür.

Ne istiyoruz;

Yanlış anlamayın bizim derdimiz üye kazanmak değil yardım almaktır. Denize aşık olanlardan zevcelerini ellerinden geldiği kadar korumalarını istemektir.

- İleşkenlere batık istiyoruz. Balığın üreme ve yuvalanma yaptığı yerlerde trol ve gırgırı önlemek için hurda, beton veya gemi batırılmasını istiyoruz. Biliyoruz ki batık yerde katliam yapılamıyor.

- Zengin ve büyük gemi sahibi balıkçılarla da uzlaşmak istiyoruz. Denizler sizin olduğu kadar bizim de. Söz hakkının kutsal olduğuna inanıyoruz. Herşeyi bitirmek çözüm değildir. Daha vakit tükenmemişken denizi de tüketmesinler istiyoruz.

- Küçük balıkçının da ekmek kazanmasını istiyoruz.

- Yasalara uyulmasını istiyoruz. Balığın belirtilen boylardan aşağı yakalanmamasını hatta bu balığın alım satımının yasaklanmasını istiyoruz. Ne yazık ki bazı büyük marketlerde halen küçük boy balıklar görmekteyiz. Hatta kavakta bir restorantın küçük kalkanıyla meşhur olduğunu dehşetle izlemekteyiz.

- Sahil güvenliğin yetkilerinin iadesini istiyoruz. Deniz polisinin de çalışmasını istiyoruz. Profesyonel balıkçılardan da dürüst olanlar sahil güvenliğe ihbarda bulunuyor ama büyük çoğunlukla ilgilenen olmadığını da görüyoruz. Verilen cezaların da yetersizliği caydırıcı olmaması da caba. Ormandan ağaç kesmenin 7.5 yıl hapis cezası varken kaçak veya yasak yolla yakalamanın cezası ne?. Bu duruma çözüm istiyoruz.

- STK ların balıkçılara da sorarak hareket etmesini istiyoruz. eminiz ki denizler üzerinde yıllarını ve emeklerini harcamış olanların da bir söylenecek sözü vardır. Bugüne kadar ne devletten ne de bir STK dan bize soru sorulmuştur. Balıkçılıkla alakalı tüm kanun ve uygulamalar aceba nereden çıkıyor? kime soruluyor? bilmek istiyoruz.

Evet bugün büyük balıkçı ile küçük balıkçı çatışma halindedir. Trolcü-gırgırcı ile oltacı yine çatışmaktadır. Bu zeminde bütün bu karşı gurupları bir araya getirerek bir konsesus oluşturma yolunda ilerliyoruz.

Çocuklarımıza temiz, düzenli ve balıkla dolu bir deniz bırakmak istiyoruz.

Tüm balık ve deniz dostlarına saygılarımı sunuyorum. Güneşli ve bereketli avlar diliyorum. Hatamız varsa affola.

Balikcilar.Net
    Co-Admin'i

"Denizlerimize içtiğimiz suya gösterdiğimiz özeni gösterelim."

Kenan Haydan
    (Tevellüt; Teşrini evvel miladi 1964)
    YENİKÖY-İSTANBUL

2. #2
    _Amatör_ Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Sep 2009
    3.298
    368

Standart

Senin buyazına gelen cevapları yayınlamıyosan bildiğin vardır.Unutmaki forumu bilmem ama ben seninleyim.

3. #3
    vip
    Oct 2009
    353

Standart

sayın kenane meyva veren ağaç taşlanır senin bu yazdığın alkışlanır,son zamanlarda kişisel sürtüşmeler seviye düşürüyor üsluplar sertleşiyor demekki doğrular ortaya çıkmaya başlayınça,rahatsız olanlar oluyor.daha evelde uyarılar yaptık forum kavga yeri değil bilgi alış verişi yaparak balıkçılık sektörünün sorunlarına care bulmak birbirinden sorunları olanlar özelden yazışsınlar bizler birlik olmak istiyoruz el birliğiile sorunlarımızı paylaşmak istiyoruz kafa karıştırarak böl parçala yönet oyununa gelmek istemiyoruz geriye değil ileriye gitmek istiyoruz bunun için gereken ne ise yapılmasını riça ediyorum.DOSTLAR

4. #4
    % 10O Lazoğli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    1.275

Standart

başka formların neyi tartıştığı pekte önemli olmasın bizbize nekadarsak ve olacaksak yeteriz inanın o yazıları kenaneye yazanlarda başka isimle burayıda boş bırakmadıkları kesin bizler denizlerimizi ve onunlan geçinenleri düşünelim yeter herkeze rastgele

34 D 1316

BAKIRKÖY/İSTANBUL

KİM NE YAPARSA KENDİNE YAPAR

5. #5
    __BALIKCI FORUM__ özgürdeniz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Sep 2009
    5.203

Standart

Hislerime tercüman olmuşsunuz teşekkür ederim,burada anlatmaya çalıştığımız her şeyin özeti olmuş.Balıkçının büyüğüde küçüğüde sıkıntıda,acil çözüm üretmeli uygulatmalıyız.
    Müfit Çıkrıkçıoğlu
    İstanbul

KIYI BALIKCISI

6. #6
    TAYFA ADA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Feb 2008
    368

Standart

teşekkürler kenan kısa ve öz olmuş
    adalı

7. #7
    __BALIKCI FORuM__ kenane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    2.419
    352

Standart

Ve o forum yönetcisinden alınan tehditler sonucu kendileri tarafından özellikle spam adreslerle kayıt yapılıp bot atılmak isteniyor. Bugün banlanan adresler hep bu eylem karşılığında idi. Ama çok sevinmesinler admin,co-admin daima uyanık işi sıkı tutuyor.

Kasıtlı ve saldırı amaçlı bilişim suçlarının cezai sorumluluğu var ve bunu tadmak istiyor anlaşılan.

Unutmayın internette koyulan herşey paylaşım içindir. Paylaşılanı paylaşmak suç değildir.

Amatör balıkçının tuttuğu her balık üzerinde TC vatandaşlarının da hakkı vardır. Babasının çiftliğinde balık tutmuyor, unutmuşlar herhalde....

"Denizlerimize içtiğimiz suya gösterdiğimiz özeni gösterelim."

Kenan Haydan
    (Tevellüt; Teşrini evvel miladi 1964)
    YENİKÖY-İSTANBUL

8. #8
    BALIKÇI Engin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Feb 2009
    551

Standart

..admin e yazdım bi bakarsan.....

birgün bi şarkı bi albüm ararsanız kulağınızın pasını silmek isterseniz buyrun
    www.oyunmuzik.com

9. #9
    REİS LüFerCi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mar 2008
    3.474
    396

Standart

Kenen seni destekliyorum arkadaşim yanındayım bu forum daha cok ses getirecek buna inanıyorum.....
    BüleNt
    İSTANBUL

10. #10
    Balıkçı Kulek Reis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    1.854
    219

Standart

Bu yazıya ilave edilecek tek kelime yok cuk diye oturmuş.düşüncelerimize tercuman olmuşsunuz teşekkür ederim
    H.Hüseyin Külek
    1946-İstanbul-Ataköy-(A rh-)
    Bulutlar ağlamasa yeşillikler nasıl güler

Söz veriyorum
    Çinekop tutmayacağım,satın almayacağım,Tutanlara engel olacağım

Sayfa 1/4 1234 SonSon

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)