Sayfa 1/4 1234 SonSon

Konu: DERİN SU ÇIKRIĞI ve TAKIMLAR YAPIMI

1. #1

Standart DERİN SU ÇIKRIĞI ve TAKIMLAR YAPIMI

kıyı sularımızda balıkların azalmasında dolayı balıkcılar yeni arayışlar içerisine girdiler, bunlardan biriside derin suda avcılık.
    ilk olarak çıkrıkdan başlayalım,günümüz şartlarında çıkrıkların birçok modeli mevcut ; elektrikli veya manuel olrak iki tip kullanımı vardır, benim kendi yapmış olduğum maanuel çıkrık bunlardan biridir: yapılışı- 2 ad plastikten yanaklık= makarada ip satanlardan bulabilirsiniz- bir marangozda yuvarlak bir kütük kestiriniz; genişliği 8cm - yüksekiği ise yanağın içnide 2-3cm boşluk olmalı mesala benimki28*8cm ebadında:amacımız çapı büyülterek her turda daha fazla ip sarmak:

yanaklığıda vidalarla kütüklüğüe sabitliyorsunuz, ortasındaki deliklre göre alacagınız 2 ad rulmanı yanaklığın ortasındaki deliğin içierisine sıkıca takıyorsunuz, demir sehbasındaki büyük dikinin ucuna uzunca kromdan bir somunu kaynakla sabitliyorsunuz, somunun kalınlığı ise rulmanların iç göbek çapı kadarolmalı; sehpa size bir fikir versin diyerek bu resmi koydum, kafanızda daha iyi şekillendirirsiniz diye:

bu demir sehpa ilk olarak sabit düşünülmüş; benim sehpa ise demonte vaziyetde istediğiniz kayığın küpeştesine takıp çalışabilirsiniz, sehpanın dış tarafına gelecek şekilde yine sabit kısa bir ayak uzatıyoruz ucuna bir delik açın, buraya kasnağın dış çapından biraz uzun bir somun ve somunun üstünede plastik su borusundan bir parça koyunki ip gelirken sürtünmeden dolayı hasar görmesin, ayrıca yatay vaziyetdeki sabit somunun alt tarafından dışa gelecek şekilde ve dikine 2 ad cromdan 6mm lik çubuklarıda sabitelmeniz gerekir- yani U şeklinde gibi ,ip sararken sağa sola kayma yaptığındaçıkrığın tam ortasına gelmesini sağlasın diye: tam detaylı değil ama genede resimde gözüküyor:

Kasnakdaki dakron ip 0.51mm lik- daha kalınını bulamamışdım, tavsiyem 0.70 - 0.80mm kullanmanız, benim çıkrıkda 600mt ip var, her ne kadar genelde 200- 350 mt arası çalışsakda fazla ipin faydası şu şekilde karşımıza çıkıyor. 1- akıntı ve rüzgardan dolayı fazla sürklenmelerde daha fazla ip gidiyor. 2- olurda bir şekilde ipiniz koparsa avı yarım bırakma şansınıda ortadan kaldırmış oluyorsunuz.

TAKIMIN YAPILIŞI:
    derin suda yakalanmış olan balığın yukarıya alınırken, kendi ekseni etrafında ve takımın etrafında dönmesi, takımın kopmasına neden olur. Kopmaların önüne geçmek için çeşitli şekilde ve modeli olan : KÖSTEK AÇICI aparatları kullanmak bu sorunu ortadan kaldıracakdır, size bunlardan birkaç modelin resimlerini veriyorum; bulduğunuz veya yapacağınız köstek açıcıcılardan herhangi birisini kullanabilirsiniz

Şimdi bir pratik takım enstüramanı daha var onunda resmini ekliyorum ama neticesi nasıl olur bilemiyorum kullanan arkadaşlar memnun olduklarını dile getirdiler yapımı montajı daha kolay ve basit.

Burada ise hazırlanmış takımları göreceksiniz.

şimdi ise kendi kullanmış olduğum takımın yapılışını anlatmaya çalışacağım.

ilk olarak çıkrıkdaki ipin ucuna 5cm lik bir fırdödüye 1 kulaç uzunluğunda0,90mm lik misina bağlıyoruz, diğer ucuna aynı fırdöndüden 1 ad daha bağlıyoruz, diğer tarafa aynı misinadan 1 karış uzunluğunda aynı misinadan bağlayıp, misinya çakar ışığımızı baş aşağıya gelecek şekilde deliklerinden geçiriyoruz ve alt tarafınada 5cm likkilitli klipsli fırdöndü bağlıyoruz.

ben köstek açıcı olarak L şeklimde bir aparat kullanıyorum, yukarıda resmi mevcut; şimdi takımın alt tarafından başlayarak yapalım, 0,90mm lik misinadan 1 kulaç kesin; misinanın ucuna 3 cm lik bir fırdöndü bağlıyoruz, üstüne 1 ad boncuk koyuyoruz bunun üstüne köstek açıcıyı koyuyoruz- 1ad boncuk ve 1,5 cm lik bir fırdöndü koyuyoruz ve bir boncuk daha buncuğun hemen dibine ayrı bir misi
    na ile ana bedene bir köstek düğümü atıyoruz ve düğümün her 2 ucundaki misinaları kesiyoruz- yani burada bir stoper görevi yapacak düğüm oluyorki köstek açıcı ve boncukları ana bedende sabitleyelim, bu kösteğimiz en altda olduğundan 1 ad düğüm attık, bir diğer kösteği koyacağımız yeri tespit etiğimiz yere ilk olarak ana bedene sabit düğümü atıyoruzköstek açıcıyı takıyoruz-boncuk-fırdöndü-boncuk ve yine düğümle 2. kösteğide bitirmiş oluyoruz; bundan sonrasını istediğiniz kadar köstek yapabilirsiniz ben 5 -6 ad köstek kullanıyorum.

burda kurşunun önemide büyük: bu derinliklerde enaz 500gr lık kurşun kullanmanızda fayda var, ilk olarak kurşununuzu bir eğe ile üzerindeki çapak ve pürüzleri alınki aşağıya inerken yalpa ve dönme yapmasın, derinden gelen takımlarda en çok kurşuna bağlanan yerden kopma meydana gelir, bu yüzden kurşuna 10cm lik bir misina ve ucuna klipsli fırdöndü bağlayarak, takımın en altına koyduğumuz fırdöndüye takarak kullanmanızda fayda var.

ben derin suda çalışırken 2 ad takım ile çalışıyorum: niye ? ; zamandan kazanmak için derine inen takım takribi 3-4 dk da iniyor bu arada yukarıya almış olduğum balığı çıkarıp tekrar takımıa yem takmaya yeterli bir zaman oluyor yani bir nevi pratik bir çalışma oluyor.takım yukarıya geldiğinde çakar ışığın altındaki klipsli fırdöndüden takımı söküp alıyoruz ,daha önce yemlemiş olduğumuz takımı takıp aşağıya yolluyoruz, tekrar aynı işlemleri yapıyoruz.
    takımın komple görünümü:

köstek açıcılı takımların en büyük özelliğide deforme olan kösteklerinizi takımı yeniden yapma ihtiyacı duymazsınız, sadece köstekği değiştirerek avlanmaya devam edersiniz, buda zaman ve para açısından bayağı yararlı bir sistemdir.

evet artık takımı yaptığımıza göre avlanalım artık, hepinize RASTGELE.

NOT: RESİMLERİN BAZILARI ALINTIDIR, EMEĞİ GEÇENLERE TEŞEKKÜRLER.

2. #2

Standart

Cumhur abi teşekkürler. bu çıkrıktan 2 tane tekneye yapmalıyım. bizm buralarda kimse bu şekilde derin suda avcılık yapmıyor ama ben deniyecem bunu

3. #3
    *_*_*polat*_*_*

Standart

çok güzel olmuş bende bu konu hakkında sana danışcaktım gerek kalmadı ama bir şey sormak istiyorum bu misinanın yanında bir şey var o ne anlamadım sert bir şey herhalde yardımcı olursan sevinirim

4. #4

Standart

okan çift misina olarak gördüğünün birisi köstek açıcı teldir, kösteği köstek açıcının ucundaki küçük halkadan geçirerek fırdöndüye bağlıyoruz onun için 2 ad köste varmış gibi görünüyor.

barış eğer derin balığı var ise yapmanı tavsiye ederim, özellikle bakalyaro, iri mezgit,lipsoz ve mercan için el oltasında ideal bir takım, sana balığı genelde arayacağın derinlik haritasınıda işaretledim,ilk etapda yeşille çizdiğim yerlerde bir ara. rastgele.

".. Aptallığın en büyük kaniti aynı şeyi defalarca yapıp" farklı" bir sonuç almayı ummaktır.."

5. #5

Standart

Cumhur abi çok teşekkür ederim. 4-5 sene önce açıklara gitmiştim avlanmaya dediğin gibi iri mezgit ve mercan yakalamıştık.ismini bilmediğimiz birkaç balık daha yakalamıştık

6. #6

Standart

barış sizin ordan 200 mt derinliğe 3 mil - 400mt derinlik ise 4 mil kadar eğer derin su radarın yoksa - GPS almanı tavsiye ederim garmin etrex _ sarı renkde olanı 130 -15 euro civarında işini fazlasıyla görür.

7. #7

Standart

abi bitane gamut diye var. 140-150 metreye kadar gitmiştim oraları gösteriyor. ama daha derinlerini bilmiyorum gösterirmi

8. #8
    Balıkçı oltacı tayfun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Feb 2008
    1.092
    124

Standart

en yakın zamanda bir tanede benim yapmam lazım araştırma yapıyordum ve bu konu cok faydalı oldu arkadaşım cok teşekkurler
    http://www.balikcilar.net/image.php?type=sigpic&userid=11&dateline=122962411  7
    Balıkçılık sevgi,
    Sabır,
    Soğuk kanlılık ve refleks ister!!!!!

9. #9

Standart

tayfun abi faydalı olabildiysem ne mutlu bana, tayfun hedefinde hangi balık var?

10. #10
    Balıkçı oltacı tayfun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Feb 2008
    1.092
    124

Standart

bizim burda bakalyoz (mezgit) ırı ve köpek olabilir denemek lazım diyorum ne zamandır ....
    http://www.balikcilar.net/image.php?type=sigpic&userid=11&dateline=122962411  7
    Balıkçılık sevgi,
    Sabır,
    Soğuk kanlılık ve refleks ister!!!!!

Sayfa 1/4 1234 SonSon

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)