9 sonuçtan 1 ile 9 arası

Konu: iskenderun körfezi

1. #1

Standart iskenderun körfezi

iskenderun körfezine beş senediragırgıravcılıgı ile bir ambargo konuluyor bu ambargonun kalkmasını bununda sürkülere yansımasını istiyoruz.nedir bu ambargo

2/1numaralı ticari amaçlı su ürünleri tebligine göre sezon 1eylül 15 nisanda açılıyor.1 eylülü istanbul çok istiyor palamut balıgı için 15 nisandan sonrada bölgelerinde balık olmadıgı için kapatılmasını talep
    etmeleri yanlış.iskenderun körfezi gerek göç balıkları ile gerek mevsim sıcaklıgı ve hava koşulları ile buna musait degildir.bizler 1ay boyunca gerek meltem rüzgarları nedeni ile 1ay boyunca haybeye mazot ve tayfa parası ödüyoruz aralık ocak ayında bir fiil hava lardan dolayı denie çıkamıyoruz mart nisan ayında balıkçılık yapacagız ondada hava lardan çıkamıyoruz . sezonun akdenizde 1eylülden kaldırılıp 1ekim 1mayıs olmasını istiyoruz.bizler 15 nisanda yasga girerken izmir hertürlü çalışıyor bizler 15nisandaki sardalya ve ince balıktan yararlanamıyoruz bizim tam avcılık yapacagımız zaman ac yasagı ile karşılaşıyoruz. kulaç yasagının indirilmesini istiyoruz ışıkla avcılıgın iskenderun körfezinde açılmasını isyiyoruzçupra nın 20 santimden aşşagı çekilmesini istiyoruz.körfezimizin ve balıkçının daha bunun gibi çok problemleri var.görüşmek üzere ŞEKERLİSOY BALIKÇILIK

2. #2
    Banned
    Aug 2010
    352

Standart

hadi diyelim ki yasak zamanları konusunda adam haklı,o da ekmeğinin davasında,ama..

-çupranın 20 cm den aşağı çekilmesini istiyoruz..

bu taleplerin hangisini beğendiniz cengiz,burhan ve haşim abilerim..ben mi yanlış anlıyorum adamın dediklerini acaba?

3. #3
    __Baba Yalçın__ Baba Yalçın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Jan 2011
    912
    185

---------------------------------------------------------------------------
    Serdar'cım; Susma hakkımı kullanıyorum. Zihinlerde Reform. 1.ci dalgakıran.
    Baba Yalçın

4. #4

Standart

yalçın kardeş 1kulaç yasgı 8 kulaçtan 10 kulaça çıktı şimdi 16 kulaç isyeniyor.körfezin en derin yeri 42 kulaç sahilden 3 mil alılıyoruz 8 kulca ancak çıkıyoruz.2 ışıkla avcılık bize hem iç suda hemde 12mil açıkta yasak ama suriyeli gelip benim açıgımda ışık yakıp hertürlü avlanıyot bizler seyrediyoruz yalı yasak açık yasak,3 hadi radara balık tutalım diyoruz çupira mırmır v.s bu seferde çiflik sahiplerinin randıyla karşı karşıya bırakılmışız çipura 20 cm küçügü yasak,allah aşkına kim hangi bölgede 20cm büyük çupra tutmuş,

5. #5
    Banned
    Aug 2010
    352

Alıntı sekerlisoy balıkcı Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sayın abim bu forum ''balıkçı mevcut durumda daha çok nasıl balık tutar'' forumu değil, ''hem balığın sürdürülebilirliğini devam ettirip hemde herkesin balık tutmasını nasıl sağlarız'' forumu..sen de haklısın cengiz abiyi öyle görünce mayısın bilmem kaçında gırgır tepesinde forumdaki herkeside öyle sanmışsındır..öyle bi durum yok burda..burdakilere sorsan %95 i karşı çıkar bu işlere..

6. #6
    __BALIKCI FORUM__ özgürdeniz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Sep 2009
    Yaş
    5.203

Standart

İşte salt bu sebeblerlerle bölgesel yasaklar uygulanmalı her balık için üreme boyu ve yumurta zamanı göz önüne alınarak yasak getirilmeli diyoruz.Elbette bir hayli çaba ve çalışma gerektiren işler,yöre balıkçısı ve bilim insanlarına danışılarak kararlar alınmalı değilse kavga bitmez.
    Müfit Çıkrıkçıoğlu
    İstanbul

KIYI BALIKCISI

7. #7
    __Baba Yalçın__ Baba Yalçın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Jan 2011
    912
    185

Alıntı sekerlisoy balıkcı Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    --------------------------------------------------------------------------
    Gökhan'cım; Susma hakkımı kullanıyorum demiştim. Demarsal (dip) balıklar için trolle avcılık iç deniz statüsünde bulunan denizlerimiz için nasıl gerçek bir facia ise. Gırgırların ışıkla avı iç deniz statüsündeki denizlerimiz için felaket ötesi bir durumdur. Denize verebileceğin daha başka büyük zarar yoktur. Üstelik birde körfezde, akıllara ziyan bir durum. Denizlerimizin özelliğini kapasitesini akıldan çıkarmadan, tek başına olmadığını aklından çıkarmadan düşünmelisin. Suriye yapıyorsa meslektaşlarınla bir araya gelip, olayı hükümete taşıyıp protesto etmeli ve Suriye'nin bu işi yapmasına karşı çıkmalısınız. Burdaki herkes sana açık çek yazar herhalde. Zaten zamanında 40.000 kişinin katilini besleyenden ne beklersiniz, belasını buluyor yavaş yavaş. Alma mazlumun ahını çıkar aheste aheste. Buraya galiba yeni girmişsin. Hoş geldin diyeyim. Burada yazılanları boş vakit bulursan eğer en az 5-6 ay okuyup taraman lazım. Zaten öyle bir şeyi ne yazardın, nede aklından geçirirdin. Arkadaşın biri ...........nokta geçmiş hangi birini yazsın, yazdıkların şaka gibi. Şimdi adamın biri 200mt.'lik uçuruma çıktı kendini aşağı attı, sizlerdemi atacaksınız. Kötü örnek örnek değildir. Tıpkı ebeveyinlerin çocuklarına doğru yolu gösterdiği gibi iyi örnekler göstermeliyiz. Sizler gırgır ağıyla çipura, mırmıramı kaldınız eyvahki eyvah. Çipuranın 10-15 kg.'a (Alyanak) kadar büyüdüğünü biliyorsun değilmi!! Tabi bırakırsanız. 500.000-1.000.000 yumurta bırakır (iriliğine göre) %1-1.5 balık oluşur. Daha yeni 9kg.'lık Çipurayı (Alyanak) Çanakkale bölgesini zıpkınla kazıyanlardan birini yazmışlar. Mırmırında 2.5kg'lığını kendim almıştım. Balık çiftliği konusuda gene iç deniz statüsünde oluşumuz ve yemlerin yarattığ "Ötrifikasyon" buna ilaveten onların yem sorununu bahane ederek denizlerimizin yem potansiyeline zararıda, işi katmerliyor. Bu konudada epeyce yazmıştım. Çiftliklerin Avustralya gibi karada ve yanıbaşında arıtmalarıyla olması lazım. Seçilmiş özel bölgelerde kurulmalı, önüne gelen herkese izin verilmemeli bununda şartları öncelikleri var detay girmiyorum çok uzun. Şimdi benim bölgem burası, benim gırgırım veya trolum var ben bunu yapayım, benimki patlıcanmı bende bunu isterem. Benimde şu kadar kayığım, 10km.'de ağım var hepsini atıp bu bölgeyi dipten kuşatayım. Foruma koydukları, NTV'deki "Deniz Bitti " Belgeselini izledinmi bilmiyorum. Sadece atılan paraketalar bile Dünya'nın etrafını kaç defa dolaşmış. İsmi anlatılanlara uymuyor küçümsemiş gibi kalıyor."Okyanuslar Bitti" demeliydiler, Dünyanın 4/3'nün su olduğunu düşünürseniz. Konunun vehametini anlatmak böyle bir isim açısından daha elzemdi. En azından bizimkilere. Hani bazıları varya
    "Gözleri var Görmezler, Kulakları var Duymazlar" O bakımdan yani. Denizlerimizin her alanında alınacak acil tedbirler var. Zaman; Ben bunu isterem, öteki ben bunu isterem zamanı değil artık uyanmanın zamanı geldi. yapılacak çok işler var. Öncelik balıkların yatak yapmalarının sağlanması, temizliği, yörelerini özelliğine görede yapılacaklar damardan, nabza göre şerbetle değil. En iyisi ben özelden 1-2 satır sana yazayım burdakileride bıktırmadan. Konular çok uzun. Saygılar.

"İnsanların çok büyük tutkuları olmasa, çok küçük şeylerle mutlu olabilirler."

Longfellow
    Baba Yalçın

8. #8
    Reİs Burhan Reis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Nov 2009
    Yaş
    5.697
    934

Alıntı serdar425 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

Alıntı Baba Yalçın Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

---------------------------------------------------------------------------
    Serdar'cım; Susma hakkımı kullanıyorum. Zihinlerde Reform. 1.ci dalgakıran.
    Arkadaş bir nebzede olsa isteğini dile getirmiş.
    Kabul görür veya görmez.
    Biz bu forumda forum kurallarına uygun het türlü fikre saygılıyız.
    Arkadaşın açıkça fikrini beyan etmesini beyenmişizdir.
    Burada önemli konu her bölgeden üyelerimizin olaması ve bu üyelerle irtibatı sağlamamızdır.
    Eğer o bölgede avcılık yönünden ters giden birşey varsa tartışır ,aksaklıkları gidermeye çalışır ve gündeme getiririz.
    Saygılarımla.
    ><((((º>`·.¸¸.·´`·.¸¸.-> BALIKÇI FORUM <-.¸¸.·`´·.¸¸.·`<º))))><

9. #9

Standart

arkadaşlar hepinizin ilgisinden dolayı çok tekkür ederim.işlerimden doloyı bugün itibarıyla son yazılarınızı okuma fırsatı bulabildim,iskenderun körfezi veya akdenizdeki olan olayları kendi meslegim açısından (penceresinden)bakıyo ona göre yormluyor olabilirim biraz daha bakış açımı sizin gözünüzden bakmaya çalışıcam SAYGILARIMLA

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Benzer Konular

1. Gemiadamları yönetmeliği
    By Burhan Reis in forum Gerekli Belgeler
    Cevap: 3
    Son Mesaj: 25.02.11, 04:05
  2. Su ürünleri genel müdürlüğü....