9 sonuçtan 1 ile 9 arası

Konu: İzmir urlada dehşet

  1. #1
    Balıkçı
    Üyelik tarihi
    Aug 2010
    Mesajlar
    28
    Tecrübe Puanı
    12

    Icon18 İzmir urlada dehşet

    2 gunden berı urla acıklarını denızdekı petlantomların ölümü sardı denız dehşet ag atılmıyo denıze gırılmıyo ne yapcaz şaşırdık kıyıda yuzulmuyo leş kokuyo ya bunu bılen 1 bılım adamı yokmu avrupada olsa denızı temızlerdı burda bakıyor vaaav dıyorlar yetkılere seslenıyom
    Egehan / 1968 / Eskişehir

  2. #2
    dkoryurek dkoryurek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Apr 2010
    Mesajlar
    2.398
    Tecrübe Puanı
    548

    Standart

    petlantom diye aradım ama bilgi bulamadım, nedir?

  3. #3
    __kaptan nazan__ kaptan nazan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2009
    Mesajlar
    1.056
    Tecrübe Puanı
    0

    Standart

    sanırım PLANKTON demek istediler !!!


    Plankton nedir ?

    Plankton suda veya nemli bölgede yaşayan makro ve mikro olabilen canlılardır. Zooplankton ve Fitoplankton olmak üzere 2 ye ayrılır. Pasif veya aktif hareket edebilirler. Suyun hareketiyle bir yerden bir yere sürüklenirler (pasif olarak)Kamçıları sayesinde ve eğer su tuzluysa veya sudaki partüküllere tutunarak hareket edebilirler (aktif) . Doğal döngünün sürekliliği için çok önemi olan özellikle su hayatında çok önemli bir yere sahip canlılardır. Balıkların beslenmeleri için, , balık yetiştiriciliğinde doğal yem olarak kullanılır. Yapay yemlerle beslenen balıklar lezzetli olmazlar oysa planktonlar sayesinde balıklar doğal lezzetine kavuşur. Planktonlar çok çeşitli bölümlerde sınıflandırılmaktadır. Bir çok balık planktonlarla beslenirler örneğin Rhincodon köpek balığı en büyük k.balığı olmasına karşın planktonları süzerek beslenir. Ağzındaki süzgeçler sayesinde 2 ton kadar planktonu süzebilmektedir. Diğer bildiğimiz balıklarda solungaç dikenleri sayesinde sulardaki planktonları süzmektedirler.



    Planktonları ikiye ayırmıştık biliyorsunuz zoo ve fito olmak üzere zooplanktonları da protozoa , copepoda ,cladocera , rotifera olmak üzere 4 e ayrılır.Bu saydığım garip isimli canlılar denizlerde tatlı sularda bulunurlar.Balıkların doğal yemlerini oluşturular.Rotiferalar akvaryum temizliğindede kullanılabilir.4 üde zıplayarak aktif hareket halindedirler.Kalpleri sırtındadır Bağırsakları mikroskopta bakıldığında yeşil renkte görülen kısımdır.Antenleri sayesinde de hareket edebilirler.
    Evet bu canlılar ekolojik döngüde her canlının yararlı olduğu gibi bu canlılarda son derece büyük öneme sahiptirler.



    Planktonlar kamçıları sayesinde hareket , beslenme , tehlikeden kaçma gibi eylemleri yerine getirirler. Tuzlu sulardaki planktonlar sudaki tuz moleküllerine tutunarak uzun yol katedebilirler. Ayrıca zooplanktonlar'dan Cladocera familyasının üyeri de 5.6. göğüs bacaklarıyla beslenirler , aynı zamanda bu bacaklarla savunma işlevini yerine getirirler



    su içinde bulunan ototrof canlılar ortama oksijen verir buda atm ye karışır dalgalar vb. sekilde atmosferdeki oksijenin onemli bir kismini, beli en buyuk kismini, planktonlara borcluyuz.



    tanım 1887 yılında oseanograf Vıctor hensen tarafından şu şekilde yapılmıştır:deniz suyunda dalga veya diğer akıntılarla hareket eden çok küçük cansız maddelerle,mikroskobik bitki ve hayvanlardan oluşan heterojen bir topluluktur.ama bu tanıma günümüzde SESTON adı verilmektedir.
    sestonun,mikroskobik bitki ve hayvanlardan oluşan canlılarına PLANKTON,cansız parçacıklarından oluşan kısmına tripton adı verilmektedr.
    Plankton:su içinde sürüklenen ,askıda kalan veya yüzen çok küçük bitki ve hayvanlara verilen addır.planktonda bulunan bitki,hayvan ve bakterilere PLANKTER denir.bitkisel plankterlere ise PHİTOPLANKTON ;hayvansal plankterlere de ZOOPLANKTON denir.



    Dünyadaki oksijenin büyük bir kısmı plankton tarafından karşılanmaktadır. Yani dünyanın akciğerleri aslında ormanlar değil denizlerdir...
    YA SEV ,YA TERKET !!!!

    Benim yaradılışımda fevkalade olan bir şey varsa ;TÜRK olarak dünyaya gelmemdir !!!

  4. #4
    dkoryurek dkoryurek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Apr 2010
    Mesajlar
    2.398
    Tecrübe Puanı
    548

    Standart

    teşekkürler captain nazan. bizim Urla'daki birliğimize soruyorum, takibini biz de yapalım.

    hürmetler,
    D.

  5. #5
    % 10O Lazoğli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2009
    Yaş
    53
    Mesajlar
    1.275
    Tecrübe Puanı
    0

    Standart

    Deniz suyu sıcaklıklarının artışı toplu halde mikro canlıları öldürüyor

    tabiki biz insanoğluda bu süreyi kimyasallarla kısaltıyoruz aslına bakarsanız

    ısınmanın nedenide biz insanlar kendimiz tetikleyip kendimiz besliyoruz



    Bu tip haberleri daha sıklıkla duyacağız,


    34 D 1316

    BAKIRKÖY/İSTANBUL


    KİM NE YAPARSA KENDİNE YAPAR

  6. #6
    Vip Üye bnymnblr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2009
    Yaş
    41
    Mesajlar
    1.158
    Tecrübe Puanı
    185

    Standart

    Alıntı captain nazan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dünyadaki oksijenin büyük bir kısmı plankton tarafından karşılanmaktadır. Yani dünyanın akciğerleri aslında ormanlar değil denizlerdir...
    İşte bunu insanların çoğunluğu bile bilmez. Denizdeki kirliliği pet şişenin varlığından ibaret sayarız. insanımızın bilinçlenmesi şart

    20. yüzyılda kalan söylemler, 21. yüzyılda insanların hayatlarını idame ettirmelerine yeterli olmayacak.
    Dünyaya oksijen sağlayan asıl sistemin ormanlar değil denizler olduğunu anlayarak ekolojik yaşamın ihtiyacına göre yönetimler fikirler ve uygulamalar geliştirmeliler.
    Bünyamin

  7. #7
    Vip Üye trololog - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2009
    Mesajlar
    562
    Tecrübe Puanı
    83

    Standart

    Marmarada aynı şey yıllardır oluyor. Sebebi de belli.

    Bilim adamı çöpçü değil ya, ne yapacak, eline süzgeç alıp denizi mi süzecek. Avrupada olsaydı inanlar denizi o kadar kirletmezdi.
    Belediyeye müracaat edin.
    Körfezden çıkan pisliği nereye döktünüz diye bir sorun.

    Alıntı egehan balıkcılık Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2 gunden berı urla acıklarını denızdekı petlantomların ölümü sardı denız dehşet ag atılmıyo denıze gırılmıyo ne yapcaz şaşırdık kıyıda yuzulmuyo leş kokuyo ya bunu bılen 1 bılım adamı yokmu avrupada olsa denızı temızlerdı burda bakıyor vaaav dıyorlar yetkılere seslenıyom
    Yoklukla boşluk doldurulmaz.
    Y. Erdem
    SİNOP

  8. #8
    Balıkçı mercan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2009
    Yaş
    60
    Mesajlar
    412
    Tecrübe Puanı
    95

    Standart

    Alıntı egehan balıkcılık Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2 gunden berı urla acıklarını denızdekı petlantomların ölümü sardı denız dehşet ag atılmıyo denıze gırılmıyo ne yapcaz şaşırdık kıyıda yuzulmuyo leş kokuyo ya bunu bılen 1 bılım adamı yokmu avrupada olsa denızı temızlerdı burda bakıyor vaaav dıyorlar yetkılere seslenıyom

    arkadasım biz de balıkkıova da deniz yüzeyini kaplayan kırmızımtrak odun talaşı gibi madde gördük aynı şeyden bahsediyorsak,su ürünlerinden gelmişler ve numune almışlar,polen olarak tahlil etmişler benim bildigimbu
    bereketli sezonlar
    Dağ ne kadar yüce olsa da yol üzerinden aşar yeter ki yol arkadaşların sadık ve vefalı olsun.

  9. #9
    Balıkçı Adayı
    Üyelik tarihi
    Jan 2010
    Mesajlar
    169
    Tecrübe Puanı
    27

    Standart

    Haberlerde izledim foça bölgesindede aynı sorun varmış.

    Alıntı trololog Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Marmarada aynı şey yıllardır oluyor. Sebebi de belli.

    Bilim adamı çöpçü değil ya, ne yapacak, eline süzgeç alıp denizi mi süzecek. Avrupada olsaydı inanlar denizi o kadar kirletmezdi.
    Belediyeye müracaat edin.
    Körfezden çıkan pisliği nereye döktünüz diye bir sorun.
    Dere ağızlarını temizliyorlar sözde, gidip yine denize döküyorlar ne anladım ben bu işten.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Benzer Konular

  1. Deniz tutkunları İzmir Fuarı'nda buluşuyor
    By Burhan Reis in forum Magazin
    Cevap: 1
    Son Mesaj: 01.08.10, 20:15
  2. İZMİR Balıkçılar Bilgilendirildi
    By Hıcaz in forum Güncel Deniz Haberleri
    Cevap: 0
    Son Mesaj: 28.04.10, 23:22
  3. izmir urlada kiralık tekne
    By denizkızı35 in forum Balıkçı Borsası
    Cevap: 2
    Son Mesaj: 29.03.10, 07:11
  4. Cevap: 0
    Son Mesaj: 03.09.09, 12:16

Bookmarks

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
BALIKCI FORUM