3 sonuçtan 1 ile 3 arası

Konu: Sorun çözülmezse avlanmayacaklar

1. #1
    REİS LüFerCi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    3.474
    396

Standart Sorun çözülmezse avlanmayacaklar

Sorun çözülmezse avlanmayacaklar
    Zonguldak`ta, önümüzdeki sezona kadar örgütlenmeyi hedefleyen balıkçılar, sorunların çözümlenmemesi durumunda 1 Eylül itibarıyla balık avına çıkmayacaklarını bildirdiler.

Zonguldak `ta 15 yıldır balıkçılık yapan Coşkun Ünal , AA muhabirine yaptığı açıklamada, Türkiye `de uygulanan politikalardan dolayı üretim yapan herkesim de olduğu gibi balıkçıların da sıkıntı ve sorunlarının bulunduğunu söyledi.

Av zamanında en büyük sıkıntılarının denetimlerde bulunan sahil Güvenliğin en ufak eksikleri veya noksanlıklarında 5 ile 25 bin YTL tutarında ceza uyguladığını, asgari ücretin 500 YTL olduğu bir dönemde balıkçılara çok ağır cezalar verildiğini ifade eden Ünal , şöyle dedi:

``Sahil Güvenlik komutanlarına böyle yetki verilmiş, ama neye istinaden bu kadar ağır cezalar uygulanıyor anlamıyoruz. Balıkçılar örgütsüz. Cezaların çok ağır olmasından dolayı önümüzdeki sezona kadar örgütlenmeyi hedefliyor, sorunlarımızın çözümlenmemesi durumunda 1 Eylül itibarıyla balık avına çıkmamayı düşünüyor, üretimden gelen gücümüzü kullanmak istiyoruz. Şu anda ÖTV `siz mazot almamıza rağmen fiyatlar çok yüksek, piyasa durgun. Geçen sezonda hamsi, istavrit, kefal bol miktarda avlandı, vatandaş ucuz ve bol balık yedi. Fakat biz balıkçılar bunu çok ucuza sattığımız için kazanç sağlayamadığımızdan iflasın eşiğine geldik. Yani fiyatları düşük tuttuğumuzdan balık bolluğunun esprisi kalmadı.``

DENETİM VE KONTROLLER SORUN OLUYOR

Sahil Güvenlik botlarının sürekli yaptıkları denetim ve kontrollerin kendileri açısından sorun yarattığını ifade eden Ünal , şunları kaydetti:

``Nereye gidersek gidelim sahil güvenlik rahat bırakmıyor. Mesela Sinop `a gidiyoruz, güvenlik botu durduruyor denetim ve kimlik kontrolleri yapıyor. Av yapacağımız yere gidene kadar birçok güvenlik botu da durduruyor, ayni işlemlere tabi tutuluyoruz. Bir kontrol en az 1-1,5 saat sürüyor. Zaten av süresi kısıtlı olduğundan vaktimizin çoğu kontrollerle geçiyor. Tabii onlara da çok fazla bir şey diyemiyoruz. Çünkü yasalar yapılmış, onlara yetkiyi vermişler bunu uygula deniliyor, yapmak zorundalar. Ancak biraz toleranslı davranabilirler.``

DENİZLERİ BİZ BİTİRMİYORUZ

Ünal , deniz ve balıklara en fazla deterjanların yer aldığı evsel atıklarının zarar verdiğine dikkat çekerek, şöyle devam etti: ``Biz balıkçıların felsefesi şu... Denizleri biz bitirmiyoruz. Dışarıdaki tüm insanlar zarar veriyor, ama bu göz ardı ediliyor. Av yasağına uymadığımız iddiasıyla balıkçılar potansiyel suçlu gözü ile bakılıyor. Kanalizasyon, evsel atıklar denize akıtılıyor. Bunlar denizlere ve balıklara büyük zarar veriyor. Biz belirlenen ölçüler altında avlanma yaptığımızda ekonomik olmayacağından geriye boşaltıyoruz. Yanlış avcılık var ama abartılacak kadar değil.``

32 yıllık balıkçı Turhan Karadeniz ise sahil güvenliğin uyguladığı cezanın mahkemeye intikal ettirilmesine rağmen kendilerine tebliğ edilmediğinden, 2-3 yıl sonra işletme ve çalışma kartlarına ceza geldiğini belirterek, ``Bize ceza yazıldığını söylemiyorlar. Doğal olarak da bunu bilmediğimiz için itiraz etme hakkını kaybediyor, adli makamlar karşısında suçlu konumuna düşüyoruz. Her türlü vergimizi ödüyoruz. Ancak paramız olduğu halde istediğimiz istasyondan yakıt alamıyoruz. Sertifika almış bir istasyon belirlenmiş ondan almak zorundayız. Bu da bizim için sıkıntı`` diye konuştu.

A.A.

1.342
    231

Standart

bütün balıkçılar dertli. bunlara çözüm getirilmeli. ddikleri gibi sahil güvenliğin cezaları 5 bin ytl den az değil. küçücük bir tekneye bile 5 bin ytl ceza kesiliyor. şuan bizim bi abinin 4.700 ytl cezası var. teknesini altınan aldılar. iki senedir ne cezasını ödüyor ne teknesini geri alıyor.
    BARIŞ AYDOĞAN
    24.05.1981
    K.ÇEKMECE/İST
    AB rh+

ince misina büyük balık, usta işi

barisaydogan1981@hotmail.com

Bende 1 Lira Vardı,
    Sende 1 Lira vardı.
    Paraları değiştirdik yine 1 liramız var.
    Bende 1 bilgi, Sende 1 bilgi vardı.
    Bilgileri değiştirdik, şimdi sende 2 bende 2 bilgi var...
    İşte Paylaşım Ruhu Budur

3. #3
    Reİs cumhur gezen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    2.691

Standart

barış bu işleri yapan ve yapamıyan ayrılmalı , bence bu cezalar olmalı ve herkes ne gerekli ise tam teçhizat donanmalı ve denetimler dahada sıkı olmalı.
    ".. Aptallığın en büyük kaniti aynı şeyi defalarca yapıp" farklı" bir sonuç almayı ummaktır.."

Albert Einstein

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)